Coaching

Je zit in een fase van je leven die niet prettig is, je voelt je weinig energiek, je hebt misschien ook lichamelijke klachten, kortom het ging wel eens beter.

Wanneer je voor mij kiest dan zorg ik samen met jou ervoor dat je weer op een goede manier verder kunt. Dat je inzicht krijgt in het ontstaan en in stand houden van de problemen, maar vooral hoe je zelf de vastgelopen situatie weer vlot kunt trekken. Bij de meeste cliënten lukt dat in ongeveer drie gesprekken. 

Je zult verbaasd zijn hoeveel ruimte je dat oplevert en hoe die ruimte je mogelijkheden biedt voor nieuwe ontwikkelingen.  

 

Veel voorkomende redenen voor coaching

  • Het gaat niet goed met mij: ik heb weinig energie, ik slaap slecht, ik maal maar rond in mijn hoofd, ik ben prikkelbaar, ik heb lichamelijke klachten, ik vind mijn werk niet meer leuk, ik heb veel verdriet; kortom, het is allemaal behoorlijk zinloos. 
  • Ik wil meer: ik geloof dat ik niet op de goede plek zit, ik wil iets maar ik durf dat niet goed. Welke keuze zal ik maken, hoe ga ik om met mijn talenten?
  • Sparring partner: ik wil een professioneel luisterend oor, doe ik het wel goed, wat moet ik aan met deze situatie.
  • Privé  speelt er van alles, ik krijg dat niet op orde.

Als ervaren psycholoog ben ik gewend aan de meest uiteenlopende redenen voor een bezoek. Voor een aantal bedrijven werk ik als ‘vangnet’. Ik kom pas aan zet als alles geprobeerd is terwijl het effect nog steeds onvoldoende is.

Voor anderen werk ik heel direct. Gaat er iets niet zoals het zou moeten, dan bellen ze mij. 

Lees meer over coaching van de directeur, de leidinggevende en de medewerker   

 

Spelregels

In het eerste gesprek maak ik mijn spelregels duidelijk:

  • De cliënt bepaalt wat hij wil bespreken en het doel dat hij wil bereiken.
  • Ik werk eclectisch en niet volgens een strak gedefinieerde methode: ik maak gebruik van al mijn kennis en ervaring om het gestelde doel zo efficiënt mogelijk te bereiken.
  • Ik streef ernaar om met maximaal 5 gesprekken een zodanige verbetering van de situatie te hebben bereikt dat de cliënt weer vitaal en energiek verder kan met zijn leven.

    Lees meer
     

Wat mag u verwachten?

Van de mensen die mij bezoeken heeft 90 % voldoende aan 5 gesprekken om hun traject tevreden en met succes af te kunnen ronden. Succes definieer ik als volgt: het oude probleem is opgelost en de cliënt voelt zich weer vitaal en energiek.

Wat hoor ik zoal na afloop van zo’n traject? ‘Het was een leuke ervaring’.  ‘Het was verrassend’. Ze hadden niet gedacht ‘zover te komen’. En over mij: dat ik wamte heb, dat ik scherpzinig ben en humor heb.

 

Als je een slecht gevoel hebt over een situatie op je werk, is soms een gesprek al voldoende!

Lees meer: het uitzonderlijke relaas van een cliënt. 

 
 

Maak een afpraak

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.